Nasz pomysł na zmiany w komunikacji miejskiej

MPK_lodzOd 2 kwietnia zdezorientowani łodzianie znoszą trud korzystania z usług MPK Łódź w oparciu o nową siatkę połączeń, która według zapowiedzi miała uczynić komunikację miejską w Łodzi najlepszą w Polsce. Partia Razem jako dotychczas jedyna składa konstruktywną krytykę reformy łódzkiej komunikacji miejskiej.

Wzywamy magistrat do pilnego, natychmiastowego usprawnienia bubla, który nam reklamowano na wiele miesięcy wstecz.

W szczególności domagamy się:

  1. Realnie nadanego priorytetu dla komunikacji miejskiej oraz karanie winnych nieprawidłowego działania obszarowego systemu sterowania ruchem.
  2. Konieczne jest również przywrócenie tramwajów i autobusów pod węzeł na dworcu fabrycznym oraz wydłużenie tzw. szczytu komunikacyjnego.
  3. Intensyfikacji działań na rzecz wymiany taboru tramwajowego, którego standardy odbiegają od tych z innych miast (TYLKO nieco ponad 10% taboru to tramwaje nieskopodłogowe!!!)
  4. Powołanie do życia organizatora komunikacji miejskiej, który łączyłby kompetencje Biura Strategii Miasta, ZDiT i MPK.

Łódź stała się zakładnikiem jedynego przewoźnika w mieście, który tłumaczy, że zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów nie jest możliwe z powodu braków kadrowych. Jeszcze kilkanaście lat temu tramwaje kursowały z częstotliwością 7,5 oraz 10 minut w szczycie. Obecna częstotliwość urąga standardom sprzed lat a przecież reformy te miały uczynić z łódzkiego MPK najsprawniej działającą komunikację zbiorową w kraju!

Wszystko to jest konsekwencją nieudolnej polityki prezydenta Kropiwnickiego oraz Jego następczyni Hanny Zdanowskiej. Nie nawołujemy do bojkotu obecnej prezydent, ale apelujemy o niezwłoczne naprawienie błędów, które na co dzień dotykają łodzian. Prezydent Zdanowska to prezydent znana raczej z rozbudowy infrastruktury miasta niż działalności pro-społecznej, ale wciśnięty łodzianom obecny model MPK to kpina z prowadzonej przez nią polityki.

Aby naprawić problem niskiej częstotliwości kursów proponujemy wynajęcie przez jedynego przewoźnika podwykonawcy w drodze przetargu, który obsługiwałby zastępczą komunikację autobusową na liniach tramwajowych, których obsługa w trakcie 12 minut nie jest możliwa. Na to rozwiązanie zasługuje w szczególności linia tramwajowa nr 16.

W odpowiedzi na zapowiadaną przez miasto magiczną liczbę 12 minut częstotliwości kursów proponujemy listę 12 szczegółowych modyfikacji linii.

Ponadto sugerujemy wprowadzenie 4 linii ekspresowych, których częstotliwość nie przekraczałaby 10 minut a które to zatrzymywały by się tylko na wybranych przystankach.

Łódź linie ekspresowe mapa

Dokument, który zawiera całą listę proponowanych przez nas zmian złożymy jeszcze dzisiaj prezydent Hannie Zdanowskiej i jednocześnie proponujemy Pani prezydent spotkanie na którym moglibyśmy porozmawiać o naszych propozycjach.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią postulatu:

Postulaty Razem Łódź w związku z nową siatką połączeń komunikacji miejskiej

SHARE IT: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit Email

Sprawdź również

Commenting area

  1. Drobna uwaga odnośnie monopolu MPK – nie ma żadnych przeciwwskazań żeby ZDiT zakontraktował dodatkowego przewoźnika w drodze przetargu (tak jak robią to Warszawa, Kraków i masa innych miast). O ile w przypadku tramwajów znalezienie chętnego graniczyłoby z cudem, o tyle brak autobusowej “konkurencji” to wina tylko i wyłącznie lenistwa ZDiT-u

Komentarze

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>